Thursday, March 17, 2011

sambungan c tafa . .

berikut adalah sambungan cerita si tafa . .

kerana itulah, abang tulikan telinga apabila kawan-kawan bercerita tentang hubungan tafa dengan danial di tempat kerja.
 kdg2 abg tfikir knp Tuhan x ambil sje nywa abg ktika kita sama2 tlibat dlm kmalangn tmpoh hr.
 twu kah tafa hdp abg tersiksa tnpa tafa d cc. klu lah tidak krn kcacatn akibt kmlgn itu, tntu tafa akn trus mgilai dn ktawa bsama abg skg.
 tafa akn memeluk pinggang abg erat2 apabila kita bmotosikal ke tmpt keje. tp kini sgalanya tinggal knangan.
 tidak abg sgka tafa snggup myeksa abg bgini rupa. smpai kini abg ttnya2 knpa tafa gunting dn buang gmbr2 pkahwinan kita.
 bg abg gmbar2 itulah mbuktikan cnta dn kasih kita. biarpn tafa telah gunting dn koyak2kan, abg dpat kmpul dn cantumkn semula.
 bkn kah kita tlh bjnji sehidup smati. bkn kh tafa y pilih abg ktika bsemuka dgn danial d tmpat keja, sebelum kita mgambil kputusan hidup bsama?
 abg bsyukur tafa pilih abg. krn yakin akn kjujurn tafa, abg tdk marah, sekalipun abg pernah terserempak tafa bmakn dgn danial.
 apa salah abang hingga tafa hukum abg bgini??? ap kah hny krn kaki abg y cacat ini? kmana hilgnya kasih dn cinta y sllu tafa bisikan ke telinga abg sbelum kita sama2 lena?
 bru2 ini, abg rasa dunia mahu kiamat. bibir abg mggeletar, lidah kelu, hnya air mata blinangan. tdak abg duga tafa buat abg bgini.
 surat dr jabatabn agama islam kuala pilah btarikh 28 november lalu, mghncur luluhkn hati abg. impian abg bkecai. lalu bsama mak, abg ke pjabat itu. slpas mdengar rintihan abg, mreka serahkn pd abg utk buat kputusn. hingga kini abg gagal mberikn jwpnnya.
 abg x snggka, bgitu rapuhnya cnta dn syg tafa pd abg. kmalangn tmpoh hr bukn saja myebab kn abg cacat ttpi turut meragut cnta dn kasih tafa pada abg.
semua rakan skerja tahu tafa kmbali intim dgn danial sbaik abg cdera. bkn kah tafa masih lagi isteri abang?
 apakah hnya krna abg cacat tafa enggan lg bkongsi hidup?
 abg masih lelaki tafa, msih mampu memenuhi khendak seorang isteri walaupun mggunakan sebelah kaki.
 krn abg tlalu mcintaimu, abg rela bsendirian jika tafa mgambil kputusan mninggalkan abg buat slama2nya.
 tp sebelum mbuat kputusan, fikirlah masak2. sbg suami, walaupun macam2 cerita sampai ke telinga, abg tetap menerima tafa.
 abg tunggu kepulanganmu, sayang.

shamsul  khaidir sahar,
kampung daching hilir,
lenggeng,
negeri sembilan.

Thursday, March 10, 2011

sambungan si tafa . .

ok ikuti lah sambungan ceter si taha ngan isterinya . .

 abang juga tidak marah, walau tafa jarang jenguk abang di hospital, walaupun lebih sebulan terlantar.
 seingat abang, cuma tiga hari tafa berada di sisi abang, selepas itu tafa terus pulang ke nilai atas alasan tiada cuti.
 mungkin tafa marah kerana abang enggan balik ke rumah sewa kita. tafa tahukan, tulang pinggung abang remuk akibat kemalangan yang kita alami bersama pada 1 april 2001 lalu.
 pergerakan abang kini terbatas dan tafa pula terpaksa kerja ikut shif. siapa nak tolong sediakan makan minum? sebab itulah abang duduk dengan mak.
 percayalah, bukan niat abang untuk terus berkepit dibawah ketiak mak seperti yang tafa dakwa.
 malah mak tak pernah minta abang tinggal di kampung. tapi abang terpaksa . . . tafa tahu kan?
 tafa juga tahu untuk membuat pembedahan ganti tulang punggung yang remuk ini kosnya lebih rm10,000. mana abang nak korek sebanyak tu?
 keluarga abang tak mampu! ini pun tafa tahu kan? abang bersyukur apabila mendapat tahu tafa tidak mengalami sebarang kecerderaan dalam kemalangan itu.
 tak putus-putus abang berdoa. biarlah tafa selamat, sekurang-kurangnya dapat juga abang menumpang. rupanya impian abang lenyap dibawa angin lalu.
 bagi abang, tafalah satu-satunya wanita yang pernah abang cinta dan sayangi di dunia ini.
 kerana itu abang kecewa apabila tafa tukar kunci rumah sewa kita tanpa beritahu abang. tafa tahu . . . seharian abang tunggu di depan pintu rumah sewa kita itu.
 masakan kegemaran tafa yang emak bekalkan untuk kita berbuka puasa bersama terbuang begitu saja.
 akhirnya abang terjengket-jengket ke rumah mak. bercucuran air mata mengenang nasib diri diperlakukan begitu oleh orang yang paling disayangi.
 abang faham maksud tafa, tapi abang tak boleh menerimanya.

ikuti sambungannya  selepas beberapa hari . . jika aku ada masa untuk menulisnya . .