Monday, May 9, 2011

. . , buat aku tersenyum . . ,

, . . ni karangan budak tadika . . ,
 hayatilarh . . , by cucu ku . . ,

. . . " kUnaNg-kUnang tU aQ , keLiP-keLip ? ? ? "
. . . aQ dapaT tajuk niE LepaS baCa sTory yang di tuLis oLeh sOwng sahabat yang bertajuK " fairy FaLe". . . dia menamakan watak utaMa dalam cerita niE " PUETRI CAHAYA KELIP2X " . . . . time nuliS cOretan nie ,aQ tak senyum sOWaNg2x . . ndak tau napa cuma yang pasti aQ sNgt2x beterima kasih ngan sahabat aQ nie . . . "buaT aQ terseNyum" . . . . sambiL nuLis aQ cUba berimagine cerita yang dia tulis tU . . . aQ cuba imagine "PUTERI CAHAYA KELIP2X" "PUTERA ALEXANDRA" "PERMAISURI KEGELAPAN" ngan latar tempat cErita "HUTAN HIDUP" . . . . kunaNg2x kelip2x . . . . kelip2x kunanG2x . . . . memulakan coretaN nie ,aQ maU buaT pengumuman mCm pengakuan puN ada . . . aQ niE "SANG KEKUNANG" . . . yang jujur aQ ndaK pernah suka biLa ada yang paNggiL aQ c "KELIP-KELIP" . . . bukan maU ngada2x cuma aQ yang pasti kunang2x tu tiada dalam kelip2x . .. mEsti dalam pale otak korang secara refleks akan mikir " KENAPA " . . . .Tu tanda kOrang mmg berpotensi utk jadi " bZ' bOdy " yang taK bertaUliah kureNg siViK mCm aQ . . .hahahaha . . . woKeh biar aQ berKongSi satU faKtayang aQ buat2x sendiri . . .kira fakta nie mCm auta @ bOhoNg2x gaK La . . . cuma yang pasti fakta nie akan selalu benar dalam " HEARTY SANG KEKUNANG " . . .lama aQ terfiKir utK cariK perbezaaN antara kunaNg2x ngan kelip2x ,akhirnya semalam (02/0511) aQ dah dapat jawapannya . . . aQ sNgt2x berterima kasih ngan sahabat aQ " NENEK KECIK " , time lepaK beGossiP ngan dia La tetiba aQ idea ,beZa ketara antara sang kunang2x ngan c kelip2x . . .kalo la sahabat aQ nie yang penjahat n penbuLi tU ada d depan mata ,kompom aQ dah cubit2x pipi dia . .hahaha . . ;p . . . chUuuuuppp2x . . ini ikLan dari cOretaN nie wokeh . . . smLm gak sahabat aQ niE dapaT gelaran baru " C.C.C " . .raSanya tak yah la aQ bg taU apa benda tu bab kompom sahabt aQ nie akan senyum bila terbaca iklan nie . . . " CHOMOT CONTROL CYUMELL " ;P . . . wokeh iklan dah abis . . penaja cabut lari . .hahahah . . time sahabat aQ c nenek kecik bg tau dia sngt2x nak tengok sekawan kelip2x . . . dengan hidung yang kembang lagi dia mngaku dah jatuh hati pandang pertama ngan serangga kerdil perhiasan malam tu . . tapi mmg betul pun d penjara c nenek kecik kan dah jadi pelindung kepada sang kekunang . . caya la my nenek . . ;p
. . 1st coretan tadi aQ ada kata aQ nie kunang2x bukan kelip2x . . . aQ mngibaratkan kunang2x tu sebagai cahaya kerdil yang bertamu dalam kegelapan malam mnyusuri perjalanan alam yang kelam . . .hadirnya cahaya yang kerdil nie sebagai menerangi perjalanannya sendiri bukan utK bukan utK oWG lain . . aQ lagi tertarik hati bila melihat sang kunang2x nie terbang soLa2x . . taK pernah terfikir utK maU melihat kunang2x terbang sekawan nnT aKan sama ngaN bintaNg . . kaN dah taK besT . . . kan3x . . .
. . jadi sebagai perkongsian bersama beza antara kunang2x ngan kelip2x menurut kamus pale otaK aQ ialah . . .jengg . jeng . .jeng . . KUNANG2x TU CAHAYA KERDIL YANG TAK BERTEMAN HANYA BERDIRI DAN ADA UNTUK DIRI SENDIRI . . .
. . . KELIP2X plak SEKAWAN CAHAYA KERDIL YANG SELALU ADA BERSAMA UNTUK MEMBINA CAHAYA GERGASI SEBAGAI MENDAPAT PERHATIAN PENGHUNIALAM SEJAGAT . . .
. . . haraP korang dah dapat faKta yang ngada2x niE . . heeeee . . . tapi apa pun beza kunang2x ngan kelip2x pilihan tetaP daLam utk masing2x . . . aQ tetaP sang kekunang ,aQ meNganggaP hearty aQ nun jaUh d sana iaitu " SANG BULAN PURNAMA " . . . ThE END . .

. . .aQ pun dah tak taU maU coret apa lagi tentang kunang2x . . .tugasan nie sepatutnya d beri tajuk "SANG KEKUNANG ngan NENEK KECIK " . . lama weyyy aQ berfikir utk karang reka sebuah cerita akhirnya aq tewas Mgalah . . . aQ ndaK pandai utk berimgine reka story yasng aQ tak Lalui . . . aKhirnya aQ amiK keputusan itK buaT jaK apa yang aQ terfikir . . yang pasti coretan aQ nie d coret bedasarkan kisah yang benar tantang aQ sang kekunang . . .ada apa ngan sang kekunang . . . mmg tiada aPa2x punnnn . . . ada mulut yang busuk jaK kotttttttt . . . hahahaha . . ;p
. . bersyukur sangat2x ,aQ dapat bertemen ngan sOwang sahabat yang aQ caLLing2x sebagai " NENEK KECIK " . . asal sebut jaK nama di nie aQ taK abis ngaN sUnyummmmmmm . . dah mCm terjangkit virus sindrOm senyum ngada2x . . . hEeeeee . . . saNg kekunang ngan c nenek kecik w/pun bekawan dalam " GELAP " . .tapi yang jujur silaturahi bersahabat tu terasa sngt bermakna ,pointnya mmg besT sngt2x La ( ini pengakuan aQ sOwng2x jE ) w/pun usia persahabatan niE maSi sUam2x nesTum sUsu minuman febret aQ . . . . aQ ngan c nenek kecik dah punya aNgaN2x ( oOpss niE pun pengakuan aQ sOwng2x jE ) . . .sang kekunang mau bawa nenek kecik mendaki bukit sama2x ngembara negok alam jagat raya . .mesti besTttttttttttttt . . sang kekunang pun mau buatkan c nenek kecik buaian kayu ,mau buai nenek kecik lelaju smpi tersungkur . . . wwawawa . . maU belasah mulut lonkang dia yang busuk " kaki ku di bibir mu " . . .

. . . taK pernah terfikir utk nulis benda2x mCm nie . .aQ non' stOp terseNyummmmmmmmmm . . . raSa banggA mcm terkembang pun ada . . .tapi taK sekembang hidung si nenek kecik la . . .kembang dia Lagi terer n pOwerrrrrrrrr . . .
. . penatNyaaaaaaaaa . . . .cOretaN niE mCm tiada penamaT lagi . . . . wOkehhhhhhhhhhhh dehhhhhh . . . tQ . . hEeeeeeeee . .;p

. . . tO be Continueeeeeeeeeeeeeee . . .