Friday, July 15, 2011

. . . bOok'Qu hEarTy chOmoT ": kaSih saYaNg made iN maRah2x . . .

. . . bOok'Qu hEarTy chOmoT ": kaSih saYaNg made iN maRah2x . . .: " . . . . marahhhhhhhhh . . . . aQ nak berKongSi kiSah stOry nenek keCik minggU LaLU . . . nama jaK berKongSi ,tapi cataTan niE aQ buaT taNp..."

Tuesday, July 12, 2011

pUteri cahaYa keLiP-keLip . . .




Elwanna Elwanny May 2 at 6:24pm Report

cerita buaT saNg'keKunaNg dari sEoraNg kawaN . . . 

, . pd zmn dhlu kala , . ad sbuah hutn yg bnma hutn hdp . , suma pdduk kg ta brni utk msk ke dlm hutn trsbut krn mrka pcya bhwa ad skor nga yg mjga hutn tsbut dn ssapa yg msk ke hutn tsbut ta akn tmui jln kuar ag . , mnurut ceta owg2x tua ad sorg puteri yg tlh di smph mjdi tua dn hdoh tngl d hutn tsbut . , ta ad ssapa pn yg bjya mbbaskn puteri e2 dr smphn yg tlh tkna pdny . , puteri e2 bnma “chya kelip2x” . ,
, . puteri e2 tlh dsmph olh pmaisuri kgelpn yg tngl d hutn tsbut krn dy bdndm thdap owg tua puteri tsbut dsbbkn ayahanda puteri tsbt ta sdi bkhwin dgn pmaisuri kglapan . , puteri e2 tlh dculik olh owg sruhn pmaisuri kglapan smsa dy bru dlahirkn . ,
, . stlh bbrpa thn kmdian puteri e2 mbsr tnpa mngetahui yg dy tlh d culik olh pmaisuri kglapan . , dy mnyngka prmaisuri kgelapn e2 adalah ibunya. . , pemaisuri kegelapan cemburu akan kecantikan yang di miliki oleh puteri cahaya kelip2x lalu dia meyumpah puteri menjadi sangat hodoh dan tua . . , puteri cahaya kelip2x merasa sangat sedih akan tetapi dia tetap bersabar dengan apa yang telah menimpa atas dirinya . . ,
, . . 1 hari ada sowunk putera raja telah memburu di kawasan hutan hidup tersebut dan dua owunk suruhannya . . , putera raja itu bernama “alexandra” . . , putera Alexandra memiliki rupa paras yang sangat kacak . . , sampainya di tengah2x hutan putera Alexandra terdengar satu suara yang sangat merdu . . , dan putera alexdra mencari dari mana suara itu datang . . ,
, . . ketika itu puteri kelip2x sedang bermain dan bernyanyi di atas buaian kayu yang telah di buat oleh permaisuri kegelapan untuknya . . , dia tidak sedar yang suaranya yang merdu itu telah di dengar oleh putera Alexandra . . ,
, . . alangkah terkejutnya putera Alexandra apabila melihat wajah puteri cahaya yang begitu hodoh dan tua . . , putera Alexandra cuba mendekati puteri cahaya kelip2x akan tetapi puteri cahaya kelip2x menyedarinya dan bertindak melarikan diri . . , putera Alexandra cuba mengejarnya dan dia mendapati dia berada di dunia yang sangat berbeza . . , suasana di situ sangat gelap dan menakutkan . . ,
, . . puteri cahaya kelip2x Berjaya melarikan diri kerana dia takut permaisuri kegelapan akan memarahinya kerana berjumpa dengan owunk asing . . ,
, . . setelah penat mencari puteri cahaya kelip2x putera Alexandra berehat dibawah sepohon pokon yang uzur dan menunggu masa untuk menyembah ke bumi . . , tiba2x pokok itu bergerak2 . . , putera Alexandra merasa sangat terkejut . . , dan dia mengeluarkan pedang hikmatnya . . , tiba2x pokok itu bersuara “wahai anak muda mengapa kau kesini . . , tidakkah engkau tahu tempat ini sangat membahaya ,” . . , putera Alexandra merasa sangat terkejut keran apokok itu boleh berkata2x . . , “wahai pokok ajaib bagaimana kau boleh berkata2x , . . ?,” putera Alexandra bertanya . . , lalu pokok tua tersebut menjawab “. . , dulu aku adalah seowunk manusia seperti kau jugak tetapi aku telah di sumpah oleh pemaisuri kegelapan dan ini adalah dunia kegelapan . . , sesiapa yang masuk kedunia ini tidak akan menemui jalan keluar lagi . . , “ putera Alexandra bertanya lagi . . , “ siapakah gerangan perempuan tua yang bernyanyi di pohon yang ada buaian itu . . , “ tetapi pokok itu tudak menjawab dan dia kembali menjadi keras . . ,
, . . putera Alexandra nekad untuk mencari siapa gerangan wanita yang menyanyi di pohon itu kerna dia ingin sekali melihat sekali lagi wajah wanita tersebut . . , tiba2x putera ternampak wanita itu sedang memberi makan kepada haiwan2x yang ada di sekelilingnya . . , sekali lagi putera Alexandra cuba mendekati puteri cahaya kelip2x . . , tetapi puteri cahaya kelip2x tidak menyedarinya . . , lalu putera Alexandra memegang tangan puteri . . , hampir saja puteri cahaya kelip2x berteriak . . . , dan kali ini puteri cahaya kelip2x tidak Berjaya melarikan diri lagi . . ,
, . . “ megapa tuan hamba mengikuti hamba . .? tidakkah tuan hamba sedar yang tempat ini sangat membahaya . .? jika ibunda hamba Nampak tuan hamba pasti tuan hamba akan disumpahnya kerana tuan hamba telah memasuki hutan hidup dan pasti tuan hamba tidak akan temui jalan keluar lagi . . , dan hamba tidak sanggup melihat ramai rakyat jelata disumpah menjadi haiwan dan pokok . . ,” jelas puteri cahaya kelip2x . . ,
, . . “maafkan hamba . . , sebenarnya hamba tertarik mendengar suara tuan hamba yang begitu merdu sekali . . , mengapa tempat ini gelap sekali . . , ?” soal putera Alexandra . . , “ tempat ini dinamakan “kegelapan malam” barang siapa yang memasukinya terlalu sukar untuk menemui jalan keluar . . , apatah lagi jikalau ibunda hamba mengetahui ada penceroboh yang memasuki kawasan ini . . ,” jelas puteri cahaya kelip2x . . ,
, . . “mengapa tuan hamba melarikan diri setelah melihat hamba , . .?” belum sempat puteri cahaya kelip2x ingin menjawab tiba2x pemaisuri kegelapan sudah pulang ke istananya bersama seekor naga yang berwarna hitam dan sesiapa yang melihatnya pasti merasa gerun sekali . . “lebih baik tuan hamba sembunyikan diri , . . ibunda hamba sudah pulang . . , nanti hamba akan kesini membawa makanan pasti tuan hamba kelaparan . . , hamba perlu bertemu dengan ibunda hamba kerna pasti dia mencari hamba. . , jika dia mendapati hamba tiada di istana pasti dia akan memarahi makcik aleey “ lalu puteri cahaya kelip2x pun berlari menuju ke istana . . ,
, . . makcik aleey adalah tukang masak di istana tersebut , . . “ aleey dimanakah puteri cahaya kelip2x . . , beta ingin bertemu dengannya . . ,” soal pemaisuri kegelapan . . , belum sempat makcik aleey menjawab puteri cahaya kelip2x pun muncul “saya di sini ibu . . ,” “kemana saja yang kau pergi , . .? “ “saya bermain2x dibuaian ibu . . “ . . , lalu pemaisuri kegelapan pun meninggalkan tempat itu . . ,
, . . sudah seminggu putera Alexandra tinggal disitu . . , dan mereka hanya akan bertemu di sebelah malam kerana pemaisuri kegelapan akan keluar pada waktu malam . . , sebenarnya putera Alexandra merasa hairan kerana suara puteri cahaya kelip2x merdu seperti orang muda tetapi wajahnya tua dan hodoh . . , ingin saja dia bertanya tetapi takut puteri cahaya kelip2x akan tersinggung . . , lalu dia hanya mendiamkan diri sahahja . . , dua orang suruhannya tidak tahu telah hilang kemana . . ,
, . . seperti biasa di sebelah malam puteri cahaya kelip2x akan bertemu dengan putera Alexandra untuk member makanan , . . “mala mini hamba meras tidak sedap hati seperti ada sesuatu yang akn berlaku . . , tiba2x pemaisuri kegelapan pun muncul . . , mereka merasa sangat terkejut . . ,
, . “berani kau bertemu dengan orang luar kelip2x . . ,beta tidak sangka kau menyimpan rahsia ini . . ,” marah pemaisuri kegelapan . . , lalu dia menhayunkan tongkat saktinya kearah puteri cahaya kelip2x . . , lalu puteri kelip2x pun pengsan tidak sedarkan diri . . , putera Alexandra pun cuba menewaskan pemaisuri kegelapan tetapi tidak Berjaya .. , dia pun turut pengsan di sebelah puteri cahaya kelip2x . . . pemaisuri kegelapan menyangka putera Alexandra sudah mati lalu dia meninggalkan putera Alexandra di situ dan membawa puteri cahaya kelip2x ke istananya . . , dia meletakkan puteri cahay kelip2 di dalam sbuah keranda . . ,
, . . putera Alexandra bemimpi bertemu dengan seorang lelaki tua yang berpakaian putih dan sangat bercahaya . . , lelaki tersebut berkata “ wahai anak muda . . , hanya engkau saja yang boleh menewaskan pemaisuri kegelapan . . , ambilah kalung dan pedang sakti ini sebagai pelindungmu . . , dan kelemahan pemaisuri kegelapan terletak di hatinya. . ,” lalu putera Alexandra tersedar dan mendapati di tangannya ada seutas kalung dan pedang sakti . . ,
, . . lalu putera bergerak ke istan apemaisuri kegelapn . . , setelah sampai di istana tersebut dia segera mencari pemaisuri kegelapan . . , putera mendapati pemaisuri kegelapan sedang beristirehat . . , pemaisuri kegelapan yang menyedari kedatangan putera Alexandra cuba untuk menewaskan putera Alexandra dengan menghayunkan tongkat saktinya itu , . . lalu putera Alexandra menepisnya dengan menggunakan pedang sakti yang di miliki nya . . , pemaisuri kegelapan merasa sangat hairan dan terus menerus menghayunkan tongkat saktinya . . , putera Alexandra bertindak pantas dia menghayunkan pedangnya tepat ke dasar hati pemaisuri . . , lalu dia rebah tidak sedarkan diri . . , tongkat sakti milik pemaisuri kegelapan pun musnah . . , pemaisuri kegelapan pun lenyap . . , naga hitam milik permaisuri kegelapn turut lenyap . . , tiba2x keadaan di sekeliling istana pun berubah . . , pokok2x bunga kelihatan cahaya mentari mula menyinari . . , pokok2x yang uzur kembali segar . . , sungai yang dulunya kering kontang mula megalir airnya . . , manusia2x yang disumpah kembali menjadi bentuk asal . . , suasana disitu sangat cantik . . , pokok tua dan uzur itu adalah ayahanda puteri cahaya kelip2x yang telah disumpah oleh pemaisuri kegelapn . .
, . . tiba2x putera Alexandra terlihat sekujur tubuh terbaring didalam keranda kaca . . , dia memdapati itu puteri cahaya kelip2x . . , putera Alexandra menyangka yan puteri kelip2x sudah mati dia mengambil keputusan mencium puteri kelip2x buat kali terakhir . ., sebenarnya putera Alexandra telah jatuh hati sejak terdengar suara puteri kelip2x lagi . . , biarpun wajahnya hodoh dan tua putera Alexandra tidak peduli kerna kecantikan luaran tidak akan kekal selamanya . . ,
, . . lalu putera Alexandra mencium puteri cahaya kelip2x . . , tiba2 keajaiban telah berlaku . . , puteri kelip2x berubah menjadi sangat cantik dan muda . . , dia bangun dan berpimpin tangan menuju ke luar istana . . ,
, . . puteri cahaya kelip2x dan putera Alexandra pun berkahwin . . , puteri cahaya kelip2x pun tela berjumpa kembali dengan kedua orang tuanya . . , mereka kemudian hidup bahagia selamanya . . ,
 . . . . haPpy endiNgggggggggg . . . hEeeeeeeeeee . . . . 

Sunday, July 10, 2011

( K . E . B . E . B . A . S . A . N )

 
pada 21hb Jun pukul 7.28 ptg
 
. . . (",) . . neneK' keCiKkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk. . . .

. . . ( K . E . B . E . B . A . S . A . N ) . . . .


. . . kaU taU aQ naK kebebaSan . . . sebab aQ jaraNg2x dapat

kebebAsan . . . aQ naK g jaLan2x kaT neGeri n negara oWg tuK

timbA peNgaLamaN . . . aQ naK tanaM cita - cita barU . . . maU

kumPuL dUit baNyaK2x maU g traVeLLing aT seraTa dUnia . . . maU

mbeK piC' keindahaN ciPtaaN iLahi . . . naK sNgt2x . . . kaU naK

jOin taK . . tapi aQ naK g sebeLum jadi isTeri sapa2x sebab aQ naK

kebebaSan . . .



. . . kaU teriNgiN ada kamera yaNg Owg ZamaN sKrg dOk gUna . .

. meSti besT kaN3x kaLo impiaN kita terCapai . . . hahahahaha . . .

maU mbeK piC' baNyaK2x waT keNangaN . . . maU mandi sUngai . .

. taNgkaP ikaN . . . maU berkhemah d rimba . . . maU neK rOLLer

cOster . . . maU terjun sUngai . . . maU buaT sEgaLa2xnya yaNg

mNcabar . . . maU neK' beLon Udara . . . maU maKan maKanaN

kaUm Lain makaN . . . yaNg haLaL jaK n ndaK ada sayur . . .

pahitttttttttttt . . . maU teNgoK baby2x cyumeLL meSti besT sNgt2x .

. . . tapi ndaK taU La biLanya aKan terCapai . . hahahaha . .


. . . tO be cOntinUeeeeeeeeeee . .
. .