Tuesday, August 23, 2011

. . . aQ dan 22 jam . . .

 . . . . tut . . tutttttttttttttttttt . . .  tuttttttttttttttttttttttttttttt . . . . ( bUnyi sMs )

- aQ ada buaT saLah ka ? ? ? naPa aQ rasa taKuttt . .  ? ? ?
* ak rasa tak . . .  tak tahuuu . . . 
- si NK' aQ maU mintaK maaF kaLo aQ ada buaT saLahhhhhhhh . . .
* kau ada uat salah ka ndak tau larh plak . . emangnya kenapa . . . ?
- nTah La pLaK si NK' , kaN aQ dah baGi taU aQ raSa takUtttttttt
* kau kan mmg penakut ,ak ble uat apa pe . . lg satu kau dah tukar ka pic' rock lee yg ak bagi tu ,ak dah tak mau tengok . .  kau tau hari tu ak cari pic yg sesuai utk uat pic' profil kau  tapi ak nie ndak sedar diri kan o . .  oleh sebab kau minat giler ngan rock lee ak saban hari cari yg cute2x tapi tak pe larh kau ndak suka . . .  len kali ak tak mau cari dah ,hUhuhuhu . . ak dah uat urank tu letak pic rock lee dengan rasa kurang ikhlas suka hati jak mau tukar2x pic urank . .  bodohnya , maaf . . . 
- aQ taK tuKar Lagi , mCm yaNg aQ raSa kiRa betuL La aQ dah berbUaT saLah . .  aQ kena d huKum . lama dah taK mNghuKum diri seNdiri koT . . tU paSaL dah buaNg tabiaT seNgajax buaT saLah . . . :(
* tukar tau , ak dah tak mau negok pic' itu . .  please . . . 
- sTart maGhrib tadi aQ dah taK on9 , sKrg aQ dah taU yaNg aQ buat betuL2x dah buaT saLah . esOk aQ d haRamkaN utK oN9 sebagai hUkumaN saMpai biLa . .nTah Laaaaaaaaaaa . . warghhhhhhhhh . . . aQ raSa mCm maU maTiKaN fOn gaK La . . aQ taK sUka sitUasi nie . . sNgt2x . . . .
* kalau kau matikan fon ak akan mnjadi KAYU . . . 
- wOkeh La si NK' aQ mintaK sNgt2x , aQ dah buaT saLah dN aQ paTuT d hUkum , maaF ndaK daPat temaNkan kO utK mLm niE daN MUNGKIN gak uTk hari eSok " nanti aQ aKan merindUimU " . .  aSsaLamuaLaiKum . . .  fOn sWith oFF' ( 22 jam )
* sampai hati kau , bukan kau mau pujuk ak tapi kau uat aku bertambah sedih , ya' ALLAH terlukanya ak . . sampai hati kau , ak kecewa sngt2x . . .  sedihnyaaaaaa . . 


* hari nie aq g padang besar ,skrg ak on the way ke wang kelian . .  bila kau mau muncul weyyyyy , tak kecian ka ama ak . . . . AB' jangan tinggaL daku . . . 
- haiLuuuuuuuuuuuu si NK' , apa biKin weyyyyyyyyy . . .
* AB' sampai hati kau uat ak mcm nie . . . . 
- aQ kaN dah waT saLah ngaM sNgT2x La kena huKum , kO aPa biKin weyyy dah maKan bLummm ? ?
* mesti larh dah makan . . .  len kali kalau kau uat salah biar ak jetk yg mnghukum kau . . jgn memandai mau mnghukum diri sendiri . .  kau jahattttt . . . 
- bgUs deh , tadi makan aPa kah ? pOse gaK ka tadi ? hari niE kO waT apa jaK ? kO maSi marah ngaN aQ kah ?
* keow teow sup thai , pose larh , pagi tadi ak p padang besar ngan wang kelian . .  marah . . sebab kau buat benda yang ak tak suka ,len kali ndah apyah mau off fon ,ndak suka larh . .  kalau dah salah ngan ak , ak jak yg bole mnghukum bukan kau yg mnghukum dirisendiri . . .  ada  faham . .  len kali jangan uat lg . . . . fahammmmm . . 
- padang bEsar mesti beST La tU  . . kaN3x . . . waNg keLiaN tU pLaK teMpaT aPa si NK' . . . wOkeh , insyaALLAH faham . . .
* ko kena janji ngan ak jgn off fon lg  . . . faham . . . 
- insyaALLAH si NK' , kO taK cite Lg aPa kO dah waT haRi niE weyyyyyy . . . .
* dah bagi tau ak g wang kelian n padang besar . .  wang kelian at sempadan thai . . .
- g waT aPa , shOpiNg yerKkkkkk  . .  meSti beLaNja saKaN La tU kaN kO g ngaN siaPa kah ? ?
* tak larh ,abang beli jeans larhhhh . . . .
- ko taK beLi aPa2x kah , seLendaNg ka ? apa kah ? ? ?
* beli beg duit jak rm10 . . napa  . . .  banyak baju sport . . .
- tU yang beSt tU bajU sPort . .  terbaiKkkkkkkkkk . . .
* weyyyyy ndak mau pujuk ak kah . . .  ? ? ?
- aiKssssssss . . marah Lg rUpaNya si NK' aQ niE , weyyy cepAt bagi taU  aQ kena waT aPa kah ? ?
* mesti larh kena pujuk ak
- aQ kena waT aPa si NK' , taK yah La waT aQ serabuT weyyyyyy  . . piNjam aYat kO " ada aQ kesah "
* kalau kau tak kesah tak payah pujuk larh weyyyyyyyy . . . . . 
- tU kan ayat ko , aq gurau jaK la weyyyyy . . . 1st aq naK mintaK maaF utK tindaKan aQ matikan fon 22 jam . .  2nd aq janji aq taK kan maTikan fon Lg n aq d laraNg utK mnghuKum diri sendiri yaNg bple mNghuKum haNya sOwNg jaK iaitu si NK' aQ . .  yaNg ke3 plak , mudahaN lePaS nie aQ tidaK aKan Lg . . . Urmmmmm aGaK2x boLe gaK ka tu . . .
* yeahhh . .  buat ak tersenyummmm . . .  tQ . . . 
- biLa terSenyum kOmpOm hidUng tU akAN  kembang . . kan3x . . .
* nak lrik lagu , hukuman ke2 ak . . .  yg janji tadi hukuman pertama
- kaLo setaKat hidUng yg keMbang tU  . . mintaK tePi mintaK siriNg . .  hahahahaha. ... .
 taPi sebeLum tU aQ maU taNya kePaLa ngah miKir apa kah ?? ? ?
* tade pikir apa2x  , jom bluetooth lagu . . . ak nak 2 lirik lagu " selagi ada waktu by pak long ngan i'm yours by jason mraSz " . . . . 
- saKit peruT g La meLepaS saNa jaMbannnnnnnn . . .  wokehhhhhh setttttttt  . . . .

pesanan c neneK keCikkk . . . . .
jaga solat mu , jaga permakanan mu . . . semoga hidupmu d limpah rahmat yg suci , semoga sinar cahaya islam sentiasa mmberi kau cahaya . .  maafkan aku jika aku bukan sahabat yang baik , maafkan aku jika aku bukan teman terhebat . . . .  terima kasih sebab selalu buat aku tersenyum ,terima kasih sebab kau selalu ada utk aku . . .  ya'ALLAH ENGKAU pelihara la iman ngan amal sahabat aku ni , ENGKAU berikan petunjuk jika dia tersasar dari jalan yg di redahi-MU , KAU berikan larh sinar kebahagian kepadanya moga2x dia kan selalu memebasahi bibir dengan mnsyukuri nikmat-MU ya ALLAH  . . . . . 

Tuesday, August 16, 2011

d' siNiLa . . . . . . .

 . . . . Lama taK nuLis mCm raSa terberDosa  pLaK ngaN saNg bOok'Qu hEarty niE . . . . jOm Layan kisaH yaNg aQ reKa niE . . sekadar Layan bUriNksssssss . . . . hEeeeeeeee . . . . mEowwwwwwwww . . .

( kedeNgaran smS fOn berbUnyiiiiiiii . . . . tutttttt . . . tutttttt . . .  tuutttt . . .  )

- tima kaSi
*hurmmmmm . . . sama-sama ,kau napa lambat banget msggenya . . . 
- ntah tiada alasaN kot
*ya kah . . . maaf . . . 
- apa bikin? dah makan kah ? keja sKuLL dah seteL ka ? dari mana naK g mana ?
*keja skull blum setel lagi larh weyyyy . . malas . . besuk lusa tulat tulen . .aku mnganggukah ? ?
- aQ yaNg 1st sms . . ayaT mNgaNggU tU aQ yaNg pUnya . . .  aQ mNgaNggU kah ? ?
*kau nak mampus ,jommmm negok cite' momokk . . . 
-mOmoK tU aPa kah ? kUih ka ? biSkuT Ka ? apa kah ? mCm sEdaP jaK tU . . . . . hEeeeeeeeee
*dasar penakutttttt . . . . 
-mCm tU La barU betuL . . terbaiKkkkkkkkkkkkk . . .
*di sana hantu d panggil apa ? ? ?
-saNa maNa weyyyyyy , kaLo kaMi d kOrea haNtU kami pggL " ghOsttttttttttt " . .
*awat la mangkuk banget ini urank . .  di sabah la cik adik . . . 
- haNtU gaK La wEyyy . . layan mOod apa Ohh nEgoK cite haNtuuuuuuuu
*aku negok pakai sebelah mata jak
-sebelah maTa simPaN buaT aPa kah ? ? ?
*saja hobby kalo negok cite hantu mesti negok sebelah mata @ tak de mata . . . hahahaha
-eK'eLLehhh aPa La puNya hObi mCm tU , bgUs p tidO'dapaT buaT taiK mata. .  hahahahaha
*suka-suki larh . . . kau jeles kah ? ? ?
-negOk cite "mOmoK" tU ngaN siaPa ka?
*abang ngan irfan . . .kau duk wat pe tu ? ? ?
-tiada waT aPa2x , ngah mMbariNgkaN diri saMbiL mNgOyaNgkaN kaKi . . .
*aku dah tak negok filem tu , len kali jak la . . .  wawawawawa 
-c NK' tiada gOsiPpp utK d kOngtsi2x ka ? ? ?
*ada . . nak tau apa ? ? ?
-sUma aQ naK taU . lagi baNyaK Lg besT n aQ puN suKa  . . .  sNgt2x . . .  hEeeeee . .
*kau kenal tak " A_ M_D B_ _ _I R"
-LiriK LagU "AHMAD by arOra saLWa"
*manyak2x  tQ . . . kau dah nak tido kah ? ? ?
-taK la ngaH nuNggU gOsip yg tadi d kaTa byK tU taPi kaLo c NK' sudah maU tidO' . . wOkeh dehh
*ada aku kata aku mau tido , nie yang aku nak protes . . hurmmmmm . . 
-Mmg tiada pUn c NK' . .  tadi kO seMpat ON9 rUpaNy . . kaN3x . . .
*lama dah aku on9 , kau jak yang ndak muncul2x negur aku
-eK'eLLeh aQ Lg La yg saLah . .   kaN aQ dah bg taU g soLaT taraWeh aMcM La maU timbuL negUr kO
*kalau ko bole di luar talian , kenapa aku tak bole ? nie suma aku tiru kau larh weyyyy . . kau bole tak tolong sngt2x jangan jadi TUNGGUL KAYU . . . 
-aiKssss betuL biarrrr . . . hUrmmmm . . c NK' ,aQ mintaK tLg sgt2x ,tLg jaNgaN jd " KAYU "
*otak kau berjambul . .aku nie nenek cyumelll tau , bukan KAYU . . len la kau . . 
-aQ dah mMg sPesieS kaYu . .fOrmuLany mudah jaK ,biLa c NK"' puN miLih uTK jd KAYU . .  KAYU + KAYU = POKOK . . .  taNya sama pOkokkkkkkkk . . .
*AB'  . . . . aku yakin satu hari nanti kau pasti akan berjumpa ngan sahabat yang lebih baik dari aku
-kita niE akaN trUs jadi KawaN biLa kiTa niE berbeZa . .  jgN cUba jd aQ , nnT kiTa aKan cPat jaUhhh
*ada yang merinduimu , dia sahabat yang baik bukan kayak aku. . . aku telah buat hubungan kau n dia renggang , aku amat bersalah ,aku harapko ngan dia akan terus menjadi sahabat sejati . . . maaf aku bukan sahabat yang baik , bagi ku kegelapan itu lebih baik dari cahaya yang mnyilau mata
-niE bukaN ceriTa sUatU haRi , niE cerita aPa yg kita ada pada hari niE biar La kiTa cUba jaGa sEdaya n sEmaMpUny yg bOle . . . 
-yg sebeNar2xNy terbaiK adaLah apa yg kiTa ada paDa haRi niE buKan utK sUatU hari . . .
*ntah aku merasa sngt2x bersalah , mungkin kesalahan ini ndak ada maafnya
-tiada saPa yg saLah2x weyyy . . mCm yg pRnh aQ bg taU SK' tU mNgimaNi siLaturahim yg semNtara , jd kita sUma meSti seLaLU berUsaha utK jd yg benaR ndaK maU ada yg saLah2x . .
*aku ndak suka ko kata mcm tu , mcm kau udah ndak mau bersahabat ngan aku ,mcm kau nak kawan ngan aku kejap jak . . . hurmmmmmmm . . . 
-c NK' kena jaNji jgN jd KAYU lagi
*ntah . .  kalo aku mnhilang kau ndak akan rasa kehilangan pun  . .kan3x . . . sebab kau ndak prnh mngharap persahabatan kita kekal , kalu aku pergi ko masi ada _ _ _ _ _ _ _ ? ? ? kan3x . . . huhuhuhu . . .  aku nie cuma kawan sementara kau jak . kan3x . . . aku tau aku sapa ndak layak jadi sahabat selamanya , kenapa kau mmg impikan sahabat smntara jak kah ngan aku , kalu itu yang kau mau akan aku tunaikan . . mauuuuuu ? ? ? kalu aku jadi kayu ko maSi ada M_ _ U . .  . . 
-c NK' caKaP aPa niE. .  hUrmmm . . naPa tetiba ada M_ _ U pLaK . .  siaPa kah ? ? ?
*kura2x dalam perahu , ntah kau bukan budak kecik lagi , udah pandai fikir . . . 
-OOOOhhhh fahammm3x . .. c NK' stOry saL SML' rUpaNy . . kn3x . . .
*pandai pun pura2x lupa la kunun3x . . . . 
-yg tetiba budaK HV' tU masuK daLam sTOry  . .kenapa kah ? ? ?
*ndak ada apa2x . . cuma mngharap sesuatu . .cantikkan bintang kalu aku bole tangkap bintang itu akan aku bagi at sahabat aku . . . . Q'K' . . tapi aku tak mampu hanya mampu melihat ndak mampu mngapai terlalau tinggi angan ku mngapai bintang di langit . . . ingat mcm tangkap ikan , kalu tangkap ikan bole guna joran , kalu tangkap bintang mau guna apa yerkkkk . . .  kau bZ' ka sepatah2x ayat , aku ganggu kut ,mungkin kan3x . . . 
-ini kaN bOOk'Qu NK' ngaN SK' . . .  pOint aQ berbahaS niE cUma maU menEgUr peNgaKuaN  NK' yg tetiba jd kayu . . aQ ndaK maU KaYU tU jd siFat pLaK ,aQ taKut nnT aQ ngan NK' akaN mNjaUhhh   . . aQ maU NK' teteP jd yg mCm diriNya yg seLaLu . .  seLaLU nyuruh SK' "jOm chaT" , aQ maU mCm tU jaK ndaK maU yg Lain . . . .
*hari tu aku ajak kau chat tapi kau just mssge ndak buka pun peti chatnya , emangnya kenapa ? jawap ? atau kau akan mngelak dari mnjawapnya ? apa alasan yang ko mau bagi ,logik n bisa di terima akal kah ? atau ko pun ndak tau . . kayu ka tunggul ka sma je . . . . 
-iya hari tU aQ mmG ngaKu saLah taPi NK' puN kena mNgaKu saLah gaK .naPa dia taK teguR aQ yaNg dah buaT saLah n dah buaT NK' keCiK hati . . . . BIAR KISAH KITA , KITA YANG RASA n BIAR CERITA KAU AKU ,HANYA KITA YANG TAHU . . .
*emangnya kau ndak suka kalu aku cite sal kau at akak L' at NWK' at CM' ? kau marah ka ? maaf aku ndak tau yang ko marah ? aku cite saja2x nak bagi AA' tu jeles . . maaF banget . . .  
-ini oWg Lmbt piCk-Up tuL ,maKsudNya biar kita jaK yg nuLis ,luKis n hiaS apa yg kita mahU dLm bOok'Qu kita ini . . . jgN ada oWg lain yg maU mngataLkaN taNgaN ngaN kaKi utK mnyibuK tapi berkOngsi tU mmG sNgt2x d iZinkaN tapi d LaraNg utK mNgubah apa2x yaNg kiTa sUdah ada . . .
*kalu mau d tambah ngak bisakah . . penambah bOok'Qu
-bOok'Qu nya bOle d tambah oLeh NK' n SK' jaK , oWg LaiN biar jd sUmber iLham utK jd pencaNtiK n pNghiaS Latar bOok'Qu kita . .  chewahhh dah mCm nuLis daLam nOveL La plaK . . .
*sebut sal kisah n novel teringat lak aku pada sesuatu , weyyyyyyy ko bila nak wat cite yang aku suruh wat . .aku tertido la maaffff . . . 
-sTp hari tU kaN cerita n kisah dLm bOok'Qu kta . . idea tiada Lg n aQ mmG ndaK berbaKaT puN tuK nge'laKUin . .
*erkkkkk . . bole tak aku mau pggl ko TUNGGUL KAYU
 -dah d pggL puN ,tUnggUL kaYu tU apa kah mCm besT jaK ,bLe buaT sahUr ka  . .hEeeeee . .
*boleh3x . . . kau mau cium lantai awal ka pagi nie . .budak jahat selalu harus d buli . . . buli diaaaaaaaaaa . . . wawawawawa . . .   
-budaK jahaT Lg . . aQ pEnaKuT La weyyy braPa kaLi maU reWindddd yg jahaT tU NK' pembuLi yaNg d buLiiiiiiiiiiii . . hahahaha . . .
*maaf aku pamit duluan ndak sempat bagi pesananan . . . . . .